La finalitat de Marxa Nòrdica Andorra i Marxa Nòrdica Cadí Pirineus, és què tothom es pugui beneficiar de la multitud d’avantatges que aporta la nostra disciplina, però per a conseguir-ho, haurem de fer-la de forma correcte. 

Tothom ha sentit a parlar dels seus beneficis, però realment, quins són?

La marxa nòrdica és un esport molt complet. Permet millorar la flexibilitat, la força, la resistència i la coordinació. Són pocs els esports que milloren totes aquestes qualitats. La marxa pot adaptar-se al ritme i les necessitats de cada persona. Per aquest motiu, es pot practicar de manera suau, moderada o intensiva. Una de les seves característiques és que és molt poc agressiva per a les articulacions. Així mateix, les persones que la practiquen senten que comencen a prendre consciència de la seva pròpia salut. Per això, podríem dir que potencia hàbits de vida saludables.

Per a poder practicar la marxa nòrdica adequadament és necessari aprendre correctament com fer-la. És molt important portar una postura correcta per a no forçar l’esquena. També cal combinar diferents moviments dinàmics, rítmics i simètrics.

La marxa nòrdica activa tota la nostra musculatura

Aquest tipus d’esport és un treball aeròbic que activa el nostre metabolisme i el 90% dels músculs del nostre cos. Així mateix, incrementa en gran manera la capacitat pulmonar. A més d’això, estimula la circulació ja que ajuda al retorn sanguini gràcies al moviment actiu de mans i peus. D’aquesta manera, s’evita la inflor dels braços i s’estimula el drenatge limfàtic natural, per això és tant beneficiós per a persones operades de càncer de mama.

Amb la marxa nòrdica es produeix, sobretot, una activació muscular contínua del tren superior del cos, és a dir, cintura, espatlles, braços i tors. Gràcies a això la columna vertebral s’enforteix ajudant a la prevenció de dolors d’esquena.

Beneficis de la marxa nòrdica

És molt important que cada persona adapti la marxa a la seva condició física i que comenci de manera progressiva. Així mateix, abans de començar, és important que et posis en mans d’experts en el tema perquè et puguin ensenyar com fer-ho de manera correcta. D’aquesta manera, evitaràs possibles lesions per sobrecàrrega o pràctica inadequada.

Si practiques regularment aquest tipus d’esport de manera moderada, un mínim de 3 cops per setmana, obtindràs els següents beneficis:

  • Activació del metabolisme i consum de calories
  • Disminució del sobreprès
  • Disminució dels nivells de colesterol en sang
  • Reducció de risc d’osteoporosi
  • Reducció d’hipertensió
  • Enfortiment del sistema immunitari.
  • Control dels nivells de glucosa en sang
  • Millor humor i millor qualitat de somni
  • Millors digestions
  • Millor qualitat de vida en general

Aquestes són només alguns dels beneficis de practicar la marxa nòrdica. Si a això li afegeixes el fet que és un esport que es practica sempre a l’aire lliure, i especialment al Pirineu, li afegeixes encara més efectes positius. Els esports practicats a l’aire lliure, a més d’oxigenar el nostre cos, ens posen en contacte amb els raigs solars. La llum del sol és la responsable que el nostre cos sintetitzi vitamina D. Aquesta vitamina és imprescindible per a la salut dels nostres ossos.

Per a concloure, podem dir que aquest tipus d’exercici és molt fàcil de practicar i necessita poca inversió econòmica. Només et fan falta un parell de bones sabatilles, roba còmoda i un parell de bastons. Si et decideixes a començar t’asseguro que, a més de trobar-te molt millor, faràs un munt d’amics.